
Головний вхід до храму.
Зовнішній вигляд храму відрізняється від звичайної споруди тим, що над храмом підноситься баня, яка уособлює небо. Баня закінчується вгорі главою, на якій ставиться хрест, у славу глави Церкви — Ісуса Христа.

Хрест у нашій церкві звичайно буває трираменний. Горішня перекладина— це напис, який воїни прибили при розп'ятті Спасителя, а долішня перекладина нагадує те підніжжя, яке було прибите до хреста для ніг Спасителя.

Тетрапад.
Православні храми прийнято будувати в формі хреста, корабля, кола, звізди та інших форм.
Форма хреста нагадує вірним, що вони одержать спасіння через Хрест Христовий. Форма корабля нагадує, що церква спасає вірних від загибелі в життєвому морі, як корабель спасає на морі. Коло — це символ вічності, нагадує вічне існування Церкви Христової. Форма звізди нагадує вірним, що звізда освітлює їм дорогу до Царства Божого.
При вході в храм влаштовується папероть (ґанок).
Усередині храм ділиться на три частини: 1) притвор; 2) середня частина храму, де стоять віруючі; 3) вівтар, де священнослужителі проводять богослужіння і де найголовніше місце в усьому храмі — святий престіл, на якому здійснюється Таїнство святого Причастя.

Внутрішній вигляд храму (справа), Великий піст.

Внутрішній вигляд храму (зліва), Великий піст.
Внутрішній вигляд храму. Головна баня.

![]()
Настоятель храму Б. Верхомій
Вівтар відділяється від середньої частини храму стіною, яка зветься іконостасом.

Іконостас храму Різдва Пресвятої Богородиці у с. Білій. Великий піст, ввечері.
Іконостас складається із декількох рядів ікон (або образів) і має троє дверей (врат). Середні двері (врата) називаються Царськими, бо через них сам Господь Ісус Христос, Цар слави, невидимо проходить у святих Дарах. Бічні двері називаються дияконськими.

Царські врата. Завіса.
У Царські двері можуть входити тільки священнослужителі. Усі ікони на іконостасі мають своє постійне місце. Одразу за Царськими дверима є завіса, якою закриваються Царські двері.
На самому верху іконостасу є хрест з розп'яттям Спасителя.

Внутрішній вигляд храму Різдва Пресвятої Богородиці у с. Білій. Великий піст.
Ікони, або образи — це зображення Самого Бога, чи Божої Матері, чи ангелів, чи святих угодників. Вшановуючи ікони, ми вшановуємо тільки тих осіб, які на них намальовані, а не те, на чому вони намальовані. Через освячення іконі подається благодать Святого Духа, й ікона вшановується нами як свята. Бувають ікони чудотворні, через які благодать Божа, яка перебуває в них, проявляється навіть чудесами, наприклад, зцілює хворих.
Молячись перед іконою, ми повинні пам'ятати, що ікона — не Сам Бог чи угодник Божий, а лише зображення Бога чи угодника Його.
Тому не іконі ми повинні молитися, а Богу чи святому, який на ній зображений.
Святий образ є те саме, що священна книга. У священній книзі ми благоговійно читаємо Божі слова, а на святій іконі благоговійно споглядаємо святі лики, які, як і Боже слово, підіймають наш розум до Бога і Його святих і запалюють наше серце любов'ю до нашого Творця і Спасителя.

Настоятель храму біля жертовника. Великий піст.
Святий престіл вважається найголовнішою приналежністю вівтаря.

Настоятель храму у вівтарі.
Престіл - це жертовник, де Христос приноситься в жертву за гріхи світу. Тут під час служб Божих згадується усе життя Ісуса Христа. У православних храмах престіл ставиться посередині вівтаря.
Отже, св. престіл нагадує нам той стіл, за яким Ісус Христос їв з учнями останню вечерю і передав нам Духовну Поживу, своє Тіло і Кров.

Перше урочисте святе Причастя.
Біля храму повинна бути дзвіниця. Дзвіниця належить до церковних будівель, в якій висять дзвони.

Дзвони на дзвіниці у с. Білій Чортківського деканату УПЦ Київського патріархату.
Дзвони використовують для того, щоб скликати вірних на богослужіння й відзначати важливі моменти церковних відправ.

Крім того, дзвонами сповіщають радість з приводу якогось християнського свята або сумну звістку про чиюсь смерть.
Біля храму можуть також бути пам'ятні (місійні) хрести, каплички, криниці та інші церковні споруди.



